سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و فرمود : ] بزرگتر توانگرى نومیدى است از آنچه در دست مردم است . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :10
بازدید دیروز :40
کل بازدید :213394
تعداد کل یاداشته ها : 517
103/2/15
4:39 ص

گزارشها

تربیت قرآنی نسل جدید، کودک و نوجوان وآموزش علوم مختلف قرآنی به آنان و توانمند کردن این عزیزان در مقابله با شبیخون فرهنگی دشمنان، آن هم به ناب ترین فرهنگ همه اعصار و دوران چیزی بود که همیشه فکر عاشقان انقلاب اسلامی و حافظان ارزشهای آن را به خود مشغول می داشت، بویژه پس از پیروزی انقلاب در صحنه دفاع مقدس که بستر مناسب برای این حرکت اصیل بیشتر وبهتر از قبل مهیا شده و نسل نو، تشنه و مشتاق به دنبال چشمه سارهای زلالی بود تاجان و روان را سیراب سازد.

با این پیشینه ذهنی و به عنوان یک حرکت آزمایشی در شب چهاردهم خردادماه سال 71 اولین جلسه با حضور چهل نفر از نوباوگان کشور تشکیل گردید. این طرح آزمایشی سه ماه ادامه یافت و نتیجه به دست آمده بسیار مطلوب بود. از ابتدای مهرماه همان سال گرایش به ثبت نام و حضور در کلاسها فزونی گرفت و ظرف مدت کوتاهی به طوراعجاب انگیز گسترش یافت.

هم اکنون این حرکت به نحوی مورد استقبال قرار گرفته که مهد قرآن بیش از هفتادهزار عضو در بیش از هشتاد نقطه کشورمان و همچنین در خارج از کشور دارد. مخاطبان این موسسه شامل کودکان از سن شش سالگی، نوجوان دبیرستانی تا جوان دانشگاهی می باشند.

شیوه نوین و ثمربخش مهد قرآن باعث شده تا کیفیت حفظ قرآن به نحو قابل ملاحظه ای افزایش یابد و علاوه بر آن اسلوب صحیح خوانی که از معضلات نظام آموزشی کشور ازدیرباز بوده بویژه در مورد تلفظ حروف، لحن و وقف و ابتدا نیز لحاظ گردد.

زمان بندی لازم برای حفظ قرآن به طور کامل هشت سال است و در این مهد قرآن بیش از هفتاد هزار عضو در بیش از هشتاد نقطه کشورمان و همچنین در خارج از کشور دارد.

مدت افراد به طور مداوم با مهد قرآن در ارتباط هستند.

مهد قرآن کریم استان قم آیات جان فزا و نورانی قرآن کریم، ترنم قطره های بارانی است که جسم ها را زنده و جان ها را لطافت و صفا می بخشد. در سال 1372 جهت تحفیظ و ترویج قرآن مجید، فعالیت مهد قرآن کریم در شهرستان قم آغاز شدو این شهر به عنوان مرکزی جهت الگودهی به مربیان قرآن سراسر کشور و در بعدی وسیع تر و جامع تر برای جهان اسلام، با برنامه ریزی کارشناسانه شروع به فعالیت وتلاش نمود.

در این راستا مساجد به عنوان مکان های تبلیغ و تلاوت قرآن، با اشراف و هدایت امام جماعت و استفاده از امکانات مدارس در روزهای تعطیل انتخاب شدند.

وجود طلاب خارجی، دانشجویان شهرستانی مقیم قم و استفاده از امکانات موجودانسانی و عطرآگین بودن شهرستان قم به نفس پاک آل الله مسایلی است که مهد قرآن کریم را جلوه ای برجسته و شاخص بخشیده است.

ساعات تشکیل کلاس ها در ایام تحصیلی سال اغلب در روزهای جمعه و به مدت دو ساعت و ترم تابستانی با زمان بندی لازم برای حفظ قرآن به طور کامل هشت سال است و دراین مدت افراد به طور مداوم با مهد قرآن در ارتباط هستند.

گستردگی بیشتر می باشد.

تاکنون 3000 قرآن پژوه در قالب 28 کانون و 205 کلاس و 150 مربی در شهر و روستامشغول فعالیت می باشند و از همکاری و مشارکت با ارگان های فرهنگی ذیربط سودمی جویند.

علاوه بر تشکیل کلاس های حفظ و قرائت، کلاس های صوت و لحن با استفاده از نوار کاست اساتید برجسته قرآن کریم دایر می باشد.

نکاتی اجمالی پیرامون انتخاب شیوه آموزش

برای انتخاب روش مطلوب و موفق درآموزش قرآن کریم سزاوار است شیوه ای انتخاب گردد که از عوامل مؤثر در بهبود روش به میزان لازم برخوردار باشد تا نتایج خوبی به دست آید.

برخی از مهمترین این عوامل عبارتند از:

1 علمی بودن و منطقی بودن روش تا سلیقه ای بودن آن.

2 جذاب و دلپذیربودن.

3 ساده و روان بودن روش.

4 قابلیت تعمیم روش.

5 میزان کارآیی بالا و مطلوب.

6 متناسب بودن روش با سطح فراگیری.

7 سیر آموزش از معلوم به مجهول.

8 استفاده از ابزار و وسایل مناسب.

آیات جان فزا و نورانی قرآن کریم، ترنم قطره های بارانی است که جسم ها را زنده و جان ها را لطافت و صفا می بخشد.

9 استفاده از موقعیت های مناسب و بجا.

10 در برگرفتن تمام اهداف آموزشی.

11 استفاده از هنر متناسب با درس به دور از بدآموزی ها.

به هر میزان که روش تدریس و طرح درس قرآن، از عوامل فوق بیشتر برخوردار باشدبه همان میزان موفق تر خواهد بود و نوآموزان را به فراگیری قرآن علاقمند می سازد.

شیوه ای که در کلاس های مهد قرآن استفاده می شود مبتنی بر اصول و ویژگیهایی است که باعث پیشرفت و موفقیت روزافزون آن گشته است و از اصول مهم «زبان آموزی » نیزمی باشد.

برخی از این اصول و ویژگیها عبارتند از:

1 مقدم داشتن مهارت های سمعی بر بصری و استفاده از وسایل شنیداری قبل ازوسایل دیداری، یعنی تاکید بر استفاده از نوار قرائت قبل از استفاده از وسایل دیداری، یعنی تاکید بر استفاده از نوار قبل از استفاده از خود قرآن، ابتدامهارت های شنیداری و گویایی شکل می گیرد و سپس خواندن و نوشتن و دستور زبان.

2 محور قرار گرفتن روش تقلید به وسیله الگو قرار دادن قرائتهای معتبر وآموزشی، زیرا تقلید، قاعده ثابتی در فراگیری علوم و دانشهاست، بویژه علومی که از سنخ زبان آموزی است.

3 تکیه بر روش تکرار با استفاده از نوارهای آموزشی استاد پرهیزگار که هر آیه را3 تا 5 بار تکرار می کند.

4 تاکید بر تداوم، استمرار و پیوستگی در آموزش و تمرین به صورت همه روزه وبدون وقفه هر چند به مقدار خیلی کمی باشد.

5 مبنا قرار دادن مراحل حفظ (حفظ نسبی، حفظ کامل، حفظ با فهم آیات و ...).

در زبان آموزی نیز حفظ کردن و به خاطر سپردن واژه ها یک رکن اساسی است.

6 مقدم داشتن آموزش های عملی بر آموزش های نظری یعنی ابتدا آموزش و تمرین قرائت، سپس فراگیری قواعد آن بر حسب نیاز، فراگیری زبان مادری همیشه و در همه جا بدین شیوه است یعنی ابتدا فراگیری زبان انجام می شود، سپس سواد خواندن ونوشتن و فراگیری دستور زبان انجام می شود.

7 قواعد قرائت و مفاهیم قرآن نیز در مرحله دوم و سوم تدریس می شود و بر اساس روش خاصی است که مهد قرآن کریم از آن بهره می گیرد.

ده دقیقه همراه با نغمات نورانی مهد قرآن کریم استان قم علاوه بر تشکیل کلاس های حفظ قرآن، در زمینه الگودهی و طراحی روش های اشاعه قرآن نیز طرح هایی رادر دست اجرا دارد به عنوان مثال، برنامه «ده دقیقه همراه با نغمات نورانی »مخصوص مراسم صبحگاهی مدارس، که برای اولین بار در 20 مدرسه در ماه مبارک رمضان 1417 با همکاری مسوولین آموزش و پرورش و ستادهای تربیتی مدارس اجرا شد و درابتدای کار 400 دانش آموز تاکنون 3000 قرآن پژوه در قالب 28 کانون و 205 کلاس و150 مربی در شهر و روستا مشغول فعالیت می باشند.

حافظ آیاتی از کلام الله مجید شده اند و استقبال از این طرح همچنان ادامه داردتا آنجا که مهد قرآن کریم را واداشته که این طرح را به صورت مدون درآورده تاعلاقمندان بتوانند از آن استفاده کنند. هم اینک پنجاه هزار نفر از دانش آموزان استان قم تحت پوشش این طرح قرار دارند و حتی بعد کشوری و جهانی نیز یافته است.

نورافشانی آیات نور در سومین همایش بزرگ قرآن پژوهان مهد قرآن کریم استان قم در این همایش بزرگ که با حضور ریاست محترم مهد قرآن کریم کشور،حجه الاسلام و المسلمین حاج آقا فومنی، ریاست هیاءت علمی مهد قرآن، استادپرهیزکار، استاندار محترم استان قم، جناب آقای بنی هاشمی، نمایندگان آیات عظام،حفاظ و اساتید و محققین قرآن و شخصیت های فرهنگی، خانواده شهدا، روسای محترم آموزش و پرورش نواحی قم و طلاب ایرانی و غیر ایرانی برگزار گردید. 1500 نفر ازقرآن پژوهان نمونه مهد قرآن کریم استان قم، این شکوفه های معطر قرآن و عترت علیهم السلام با همخوانی آیات منتخب از 15 جزء قرآن نورافشانی آیات نور را به نمایش گذاردند و با تلاوت قرآن به جماعت، تحسین ملکوتیان را برانگیختند.

در طلیعه همایش، گروه همخوانی نور اهل بیت 7 آیاتی چند از کلام الله مجید راهمخوانی نمودند. در ادامه، استاد پرهیزگار به راهنمایی قرآن پژوهان پیرامون مسائل کمی و کیفی حفظ پرداختند. ایشان فرمودند:

«در کار حفط خودجدی باشید، تمرین و ممارست زیادی داشته باشید و در موردمفاهیم نیز تلاش نمایید.» در ادامه، گروه تواشیح الغدیر اجرای برنامه نمودند.

در این مراسم حجه الاسلام و المسلمین فومنی ریاست مهد قرآن، قرآن پژوهان را ارشادنمودند.

در پایان مراسم، حفاط برتر کانون های مهد قرآن کریم استان قم معرفی و هدایایی دریافت نمودند. در این مراسم از کانون امام حسن مجتبی 7 آقای علی کاظمی کلاس سوم راهنمایی حافظ 15 جزء به عنوان نفر برتر انتخاب گردید. قابل ذکر است که مربیان موفق مهد قرآن کریم استان قم، آقایان سید محمد حسن موسوی و غلامعلی شاکری نیاحافظ کل قرآن می باشند که به دریافت کارت و گواهینامه و هدایایی نایل گردیدند.

این همایش بزرگ با تلاوت دعای ختم قرآن توسط محقق ارزشمند قرآن جناب استادعلامی خاتمه یافت.


  
  

بسم رب الشهدا والصدیقین 

نظر حضرت آیت الله خامنه ای درباره ی مرحوم شهید بهشتی :
    مرحوم شهید بهشتی یکی از آن شخصیت هایی بود که یک حالت استثنایی در آنها مشاهده می شود. می دانید آدمها دو جور هستند، یکی آدمهایی هستند که هیچ ویژگی استثنایی در آنها نیست، با استعدادند، با فکرند، ارزشمندند، اما عادی و معمولی اند...
    لکن بعضی هستند که از معمول انسان ها یک چیزی بیشتر دارند، یک برجستگی در اینها وجود دارد، این برجستگی خیلی هم زود فهمیده نمی شود، در گذشت زمان مشهود می شود و بهشتی از این قبیل بود. او دارای فکر بلندی بود، مغز قوی و فعالی داشت، علاوه بر این دارای اراده و روحیه ممتازی بود، بر خود و احساسات خویش شدیدا غالب بود ، یک فرد بیشتر متفکر بود تا احساساتی، اگر چه گاهی اوقات احساسات او هم یک جمعیت میلیونی را به جوش می آورد، یعنی اینجور احساساتی هم گاهی می شد ، اما در همان وقت هم می توانست مطمئن باشد که دارد منطقی حرف می زند، از آن قبیل آدم هایی نبود که احساساتشان آنها را سوار بر یک اسب سرکشی بکند که مهارش در دستشان نیست، بلکه از آن قبیل انسان هایی بود که در اوج احساساتشان هم آدم می دانست که دارد منطقی و متین و محاسبه شده حرف می زند...
    این مرد، مردی شدیدا متعبد بود، یعنی دین و شریعت را به درستی و از بن دندان قبول داشت، با کمال خلوص و صمیمیت عامل به شرع و معتقد به دین بود. از تظاهر، از ریاکاری، از کارهایی که برخلاف صمیمیت و خلوص هست شدیدا بیزار و روگردان بود، خودش نداشت و از هر کسی که دارای این صفات بود بدش می آمد... از جمله خصوصیات آقای بهشتی این بود که کارها را از بنیان شروع می کرد، با رژیم هم که مبارزه می کرد، مبارزه ای بنیانی بود...
    *بهشتی مظلوم زیست و مظلوم مرد، به خاطراینکه در دوران زندگیش کسی به عمق و والایی شخصیت این مرد پی نبرد. شهید بهشتی واقعا انسان برجسته ای بود در همه ابعاد.
    *اشخاص درباره شهید بهشتی خیلی صحبت کرده اند خیلی چیزها گفته شده و گفتنی ها گفته شده؛ آنچه که ما کم داریم شناخته شدن شخصیت این عزیز هست. در آثار علمی او، در آثار وجودی او، در مشخص شدن مفاهیم کلمات او در طول زمان.
    * همه چیز را می شد روی دوش او گذاشت و در همه مشکلات می شد به فکر او متکی شد.
    ... وقتیکه انسان یک فکر و شورایی را می کرد و یک کاری را می خواست اقدام بکند و می ترسید که مبادا گوشه ای از آن عیب پیدا بکند وقتی در جلسه بهشتی بود آدم خاطرش آسوده بود.
    * به دلیل اینکه شهید مظلوم بهشتی ، دارای شخصیت ممتازی بود همواره مورد حمله لیبرالها و منافقین واقع می شد به قول شاعر: «اول بلا به مرغ بلند آشیان رسید» آنکس که آشیانش و پروازش بلندتر و شخصیت اش برجسته تر است بیشتر از همه مورد تهاجم دشمنان قرار می گیرد . دشمنی با کسی که تاثیر در روند این مبارزه ندارد کاری ندارد.
    شهید بهشتی بزرگترین تاثیر را داشت، یعنی از شخص امام که بگذریم، در میان مردم دیگری که در کار مبارزه ، رهبری این مبارزه و اداره این انقلاب نقش داشتند، از همه مهمتر و موثرتر مرحوم شهید بهشتی بود. طبیعی بود که او را بیشتر مورد تهاجم قرار بدهند.


  
  

قصیده ای ازشهید شیخ فضل الله نوری

ای آن که کسی سرو چو قد تو ندیده              چون لعل لبت غنچه ز گلزار نچیده

چون نرگس مستت به همه گلشن عالم           نه دیده چنین دیده و نه گوش شنیده

خضر ار لب لعل تو نمی کرد تمنا                  تا حشر به سرچشمه حیوان نرسیده

نشناخته گفتند گروهی که خدایی                       پس مدشناسای تو را چیست عقیده

واقف نشد از سر توی ای مخزن اسرار            جز عارف چل ساله که در خرقه خزیده

می کرد تجلی اگر این یوسف ثانی         دلباختگان دل عوض دست بریده

دانم به یقین گر به رخت پرده نبودی                کس یوسف کنعان به کلافی نخریده

در مردمک دیده و از دیده نهانی                 پیدا و نهان ،غیر خداوند که دیده

دانی زچه در پای گل سرخ بود خار        از بس که به گلزار زشوق تو دویده

فاخته سان بهر تو با نغمه ی کوکو          هر لحظه از این شاخ بدان شاخ پریده

از چیست که بلبل شده دلباخته ی گل        زین رو که یکی روز گلی دست تو دیده

زان روز که من باخته ام نرد محبت          دانسته ام آخر به کجا کار کشیده

دیری است زند زلف تو اندر دل مانیش         افسون ،نکند چاره ی این مار گزیده

پنهان زعدویی ،زمحبان زچه ای دور            جان ها به لب از ،هجر تو ماه رسیده

جز شربت لطف تو نداریم تمنا            حلوا به کسی ده که محبت نچشیده

بهاریه از حضرت امام خمینی (ره)

آمد بهار و بوستان شد رشک فردوس برین                  گل هاشکفته در چمن ،چون روی یار نازنین

از ارغوان ویاسمن ،طرف چمن شد پرنیان                                 واز اقحوان و نسترن ،سطح دمن دیبای چین

از قمری و کبک و هزار آید نوای ارغنون                            وزسیره و کوکو و سار آواز چنگ راستین

شد موسم عیش و طرب ،بگذشت هنگام کرب                   جام می گلگون طلب ،از گل عذاری مه جین

خاصه کنون کاندر جهان ،گردیده مولودی عیان                    کز بهر ذات پاک آن ،شد امتزاج ما و طین

از بهر تکریمش میان بر بسته خیل انبیا                          از بهر تعظیمش کمر خم کرده ،چرخ هفتمین

مهدی امام منتظر ،نوباوه ی خیرالبشر           خلق دو عالم سر به سر بر خوان احسانش نگین

مهر از ضیا اش ذره ای بدر از عطایش بدره ای               دریا زجودش قطره ای ،گردون زکشتش خوشه چین

مرات ذات کبریا ،مشکوه انوار هدا                     منظور بعث انبیا ،مقصود خلق عالمین

امرش قضا ،حکمش قدر ،حبش جنان ،بغضش سقر                  خاک رهش زیبد اگر بر طره ساید حور عین

دانند قر آن سربه سر ،بابی زمدحش مختصر                      اصحاب علم و معرفت ،ارباب ایمان و یقین

سلطان دین ،شاه زمن ،مالک رقاب مرد و زن                   دارد به امر ذوالمنن ،روی زمین زیر نگین

گر نه وجود اقدسش ظاهر شدی اندر جهان                 کامل نگشتی دین حق زامروز تا روز و اپسین

ایزد به نامش زد رقم ،منشور ختم الاوصیا             چونان که جد امجدش گردید ختم المرسلین

نوح و خلیل و بوالبشر ،ادریس وداود و پسر                 از ابر فیضش مستمد ،از کان علمش مستعین

ظاهر شود آن شه اگر ،شمشیر حیدر بر کمر                     دستار پیغمبر به سر ،دست خدا در آستین

دیاری از این ملحدان ،باقی نماند در جهان              ایمن شود روی زمین ،از جور و ظلم ظالمین

من گر چه از فرط گنه شرمنده و زارم ولی               شادم که خاکم کرده حق با آب مهر تو عجین

خاصه کنون کز فیض حق مدحت سرودم آن چنان             کز خامه ریزد بر ورق ،جای مرکب انگین

بر دشمنان دولتت ،هر فصل باشد چون خزان             بر دوستانت هر مهی بادا چو ماه فروردین

ای حضرت صاحب زمان ای پادشاه انس و جان                   لطفی نما بر شیعیان ،تایید کن دین مبین

یک بند از ترجیع بنداز حضرت امام خمینی

ای صورت رسای آسمانی                        ای رمز ندای جاودانی

ای قله ی کوه عشق و عاشق               وی مرشد ظاهر و نهانی

ای جلوه ی کامل اناالحق                         در عرش مرفع جهانی

ای موسی صعق دیده در عشق              از جلوه ی طور امکانی

ای اصل شجر ،ظهوری از تو                   در پرتو سر سرمدانی

برگوی به عشق سر لاهوت                     در جمع قلندران فانی

ای نقطه ی عطف راز هستی             برگیر زدوست جام مستی

قصیده ای ازمرحوم استاد مهدی الهی قمشه ای

ادامه مطلب...

90/2/8::: 9:25 ع
نظر()
  
  

بسم الله الرحمن الرحیم

هوای تو

دلم مثل غروب جمعه ها دارد هوایت را
کجا واکرده ای این بار گیسوی رهایت را؟
کجا سر در گریبان بردی و یاد من افتادی
که پنهان کرده باشی گریه های های هایت را
خیابان «ولی عصر» بی شک جای خوبی نیست
که در بین صداها گم کنی بغض صدایت را
تو هم در این غریبستان وطن داری و می دانی
بریده روزگار بی تو صبر آشنایت را
نسیمی از نفس افتاده ام از نیل ردّم کن
رها کن در میان خدعه ماران عصایت را
نمی خواهم بجنگم در رکابت... مرگ می خواهم
به شمشیر لقا از پی بخشیدم عطایت را
فقط یک بار از چشمان اشک آلود من بگذر
که موجا موج هر پلکم ببوسد جای پایت را...
... گل امّید را در روز بی خورشید خیری نیست
شب است و می کشی روی سر دنیا عبایت را

انتظار

 

ادامه مطلب...

  
  

گلچین اشعار در مورد امام زمان (عج)

شعری از مرحوم  

آقاسیhttp://www.aghasi.ir/

------------------------------

با همه لحن خوش آوایی ام


در به در کوچه تنهایی ام


ای دو سه تا کوچه زما دورتر


نغمه تو از همه پرشورتر


کاش که این فاصله را کم کنی


محنت این قافله را کم کنی


کاش که همسایه ما می شدی


مایه آسایه ما می شدی


هر که به دیدار تو نائل شود


یک شبه حلال مسائل شود


دوش مرا حال خوشی دست داد


سینه مارا عطشی دست داد


نام تو بردم لبم آتش گرفت

 

شعله به دامان سیاوش گرفت

نام تو آرامه جان من است


نامه تو خط امان من است

ای نگهت خواستگه آفتاب


بر من ظلمت زده یک شب بتاب

پرده برانداز زچشم ترم


تا بتوانم به رخت بنگرم


ای نفست یار و مددکار ما


کی و کجا وعده دیدار ما,,,


-------------------------

  ادامه

  
  

صبح بی تو

صبح بی تو رنگ بعد از ظهر یک آدینه دارد


بی تو حتی مهربانی حالتی از کینه دارد


بی تو می گویند تعطیل است کار عشقبازی


عشق اما کی خبر از شنبه و آدینه دارد


جغد بر ویرانه می خواند به انکار تو


اماخاک این ویرانه ها بویی از آن گنجینه دارد


خواستم از رنجش دوری بگویم یادم آمد


عشق با آزار خویشاوندی دیرینه دارد


روی آنم نیست تا در آرزو دستی برآرمای


خوش آن دستی که رنگ آبرو از پینه دارد


در هوای عاشقان پر می کشد با بیقراری


آن کبوتر چاهی زخمی که او در سینه دارد


ناگهان قفل بزرگ تیرگی را می گشاید


آنکه در دستش کلید شهر پر آیینه دارد


ادامه مطلب...

  
  

شاید این جمعه بیاید ... شــــــــــــاید ...


خبر آمد خبری در راه است
سرخوش آن دل که از آن آگاه است
شاید این جمعه بیاید...شاید
پرده از چهره گشاید...شاید
دست افشان...پای کوبان می روم
بر در سلطان خوبان می روم
می روم بار دگر مستم کند
بی سر و بی پا و بی دستم کند
می روم کز خویشتن بیرون شوم
در پی لیلا رخی مجنون شوم
هر که نشناسد امام خویش را


ادامه مطلب...

  
  

عنوان: سرود ملی جمهوری اسلامی ایران

حجم :148K

زمان : 0:01:00

برای دانلود اینجا کلیک کنید

 

منبع :سایت شهید آوینی


  
  

 

سَر زَد از اُفُق

مِهرِ خاوران

فروغِ دیده‌? حق باوران

بهمن، فَرِّ ایمانِ ماست

پیامت ای امام

«استقلال، آزادی»

نقشِ جانِ ماست

شهیدان، پیچیده در گوش زمانْ فریادتان

پاینده مانی و جاودان

جمهوری اسلامی ایران

 


  
  

سفارش امام صادق علیه السلام به تمام شیعیان چنین است :

 

« به هر کس از شیعیان که می بینی از من اطاعت می کند و سخن مرا می پذیرد ،سلام برسان و ( بگو) من شما را به تقوی و ورع در دین خود سفارش می‌کنم و اینکه برای خدا کوشش کنید ، راستگو باشید ، ادای امانت کنید ، سجده‌های طولانی کنید و خوب همسایه داری کنید که پیامبر صلی الله علیه و آله این احکام را آورده‌اند . امانت هر کس را – خوب یا بد که شما را امین خود دانسته – به او برگردانید … با بستگان خود ارتباط و رسیدگی داشته باشید ، بر جنازه‌های آنها ( اهل سنت ) حاضر شوید ، به عیادت بیمارانشان بروید و حقوق آنها را ادا کنید .»(?)

 

 

 

 

 

  
  
<   <<   11   12   13   14   15   >>   >
پیامهای عمومی ارسال شده
+ سلام خوب هستید میتوانید با راه زیر وبلاگ خود را در وبلاگ ما ثبت کنید. 1-نویسنده وبلاگ ما شوید و 15 مطلب ارسال کنید. اگه فکر میکنید نمی صرفه یه نگاه به آمار وبلاگ کنید خودتون متوجه میشید. باتشکر پاتوق هواداران مهرداد صدیقیان http://www.mehrdad-sedighian.blogfa.com
+ سلام خوب هستید میتوانید با راه زیر وبلاگ خود را در وبلاگ ما ثبت کنید. 1-نویسنده وبلاگ ما شوید و 15 مطلب ارسال کنید. اگه فکر میکنید نمی صرفه یه نگاه به آمار وبلاگ کنید خودتون متوجه میشید. باتشکر پاتوق هواداران مهرداد صدیقیان http://www.mehrdad-sedighian.blogfa.com
+ سلام خوب هستید میتوانید با راه زیر وبلاگ خود را در وبلاگ ما ثبت کنید. 1-نویسنده وبلاگ ما شوید و 15 مطلب ارسال کنید. اگه فکر میکنید نمی صرفه یه نگاه به آمار وبلاگ کنید خودتون متوجه میشید. باتشکر پاتوق هواداران مهرداد صدیقیان http://www.mehrdad-sedighian.blogfa.com:)
+ سلام خوب هستید میتوانید با راه زیر وبلاگ خود را در وبلاگ ما ثبت کنید. 1-نویسنده وبلاگ ما شوید و 15 مطلب ارسال کنید. اگه فکر میکنید نمی صرفه یه نگاه به آمار وبلاگ کنید خودتون متوجه میشید. باتشکر پاتوق هواداران مهرداد صدیقیان http://www.mehrdad-sedighian.blogfa.com
+ سلام بهترین سایت پاپ آپ
+ سلام
+ http://sarvghamatan.blog.ir/


+ وب سایت شهرسان دشتی
+ پاتوق هواداران مهرداد صدیقیان


+ بازی تراوین http://www.travien.ir آپلود سنتر http://www.niliup.ir فتوشاپ آنلاین http://photoshoponline.ir نیلی ترین رخسار http://www.nilitarin.ir/pa