نزد ابلیس، مرگ هیچ یک از مؤمنان، ازمرگ فقیه محبوب تر نیست . [امام صادق علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :12
بازدید دیروز :45
کل بازدید :213786
تعداد کل یاداشته ها : 517
103/2/29
9:47 ص

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از دفتر آیت‌الله صافی گلپایگانی در ابتدای درس خارج فقه، با توجه به ایام سوگواری و شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها اظهار داشت: وظیفه‌ شیعیان در این ایام، شناخت واقعی حضرت فاطمه زهرا علیها السلام است.

وی حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا سلام‌الله علیها را الگویی کامل برای بشر دانست و افزود: اگر ما بخواهیم به دنیا الگویی برای بهتر زندگی کردن ارائه دهیم‌ باید سیره‌ رفتاری آن حضرت را برای مردم جهان بازگو کنیم و حضرت زهرا سلام‌الله علیها نه تنها برای زن‌های جهان الگوست بلکه آن حضرت الگو و اسوه‌ جهان بشریت هستند.
استاد حوزه علمیه قم با برشمردن بعضی از ویژگی‌های رفتاری، اخلاقی و معنوی آن حضرت بیان داشت: زهد، پارسایی و قناعت در زندگی ایشان برای جهانیان درس و آموزنده است و اگر خانواده‌ها تنها به همین زهد و قناعت ایشان تأسی کنند بسیاری از مشکلات آنان برطرف می‌شود.
آیت‌الله صافی در ادامه به ایثار و فداکاری آن حضرت و اعراض و دوری از مظاهر و زرق و برق دنیا اشاره کرد و بیان داشت: حضرت فاطمه زهرا علیها السلام تمام مظاهر فریبنده را کنار گذاشتند و فقط به فکر زندگی سالم و سعادتمند در پرتو احکام اسلام و اخلاق و معنویت بودند.
وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین شاخصه‌ زیبایی زندگی آن حضرت عبادت و بندگی و اخلاص و توجه به خداوند عالمیان بود که آن حضرت در اوج عبودیت بوده و فقط خدا را در نظر داشتند و همه‌ کارهای زندگی خود را رنگ و بوی خدایی داده بودند.
ایشان به ابعاد مختلف زندگی آن حضرت اشاره کرد و هر کدام را درسی برای نسل جوان دانست و گفت: در ازدواج ایشان با امیرالمومنین علیه‌السلام آنقدر درس نهفته است که وظیفه‌ ما دوستداران ایشان است که آنها را برای مردم بیان کنند.
این مرجع تقلید افزود: اگر جامعه ما، جامعه‌ا‌ی زهرایی و جامعه‌ای فاطمی باشد بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد.
وی با بیان اینکه حضرت زهرا سلام‌الله علیها تسلیم در برابر امر و فرمان خداوند بودند، اظهار داشت: این کلام ایشان معروف و مشهور است و باید همیشه برای مردم تکرار شود که «بهترین حالت برای زنان آن است که مرد نامحرم او را نبیند و او هم مرد نامحرم را نبیند.». متأسفانه در جامعه‌ امروز اختلاط بین زن و مرد و محرم و نامحرم آنقدر زیاد شده است که موجب خیلی از مفاسد و کارهای خلاف است که نمی‌توان به آنها اشاره کرد.
وی قسمتی از بیانات خود را به خطبه‌ شریفه‌ آن حضرت در مسجد مدینه اختصاص داد و گفت: مواضع حضرت زهرا علیها السلام دلیل بر صحت مذهب تشیع است و خطبه‌ آن حضرت به یقین یکی از معجزات است که در آن زمان حساس و شرایط خاص، آن را از پشت پرده برای مردم مدینه بیان فرمودند و فقط شخص آن حضرت می‌توانست آن را در آن روز القا کند وگرنه هیچ شخص دیگری به واسطه‌ وضعیت ناهنجار و اسفناکی که بعد از رحلت پیامبر عالیقدر اسلام پیش آورده بودند، نمی‌توانست آن را بیان کند.
آیت‌الله العظمی صافی از همه‌ دانشمندان، علما، بزرگان و فضلای عالم اسلام درخواست کرد تا بیش از پیش به این خطبه شریفه توجه کرده و کلمه به کلمه‌ آن خطبه را مورد تحلیل و بررسی قرار دهند تا عالم اسلام از آن استفاده کنند.
وی با بیان اینکه «بعد از رحلت پیامبر گرامی اسلام صلی‌الله علیه و آله وسلم، امامِ حضرت زهرا سلام‌الله علیها، حضرت علی علیه‌السلام بودند و و دیگران را غاصب حق آن حضرت می‌دانستند» گفت:‌ عقیده‌ ما شیعیان همان عقیده‌ی مبارک آن حضرت است.
استاد حوزه علمیه قم در ادامه خاطرنشان کرد: استاد مرحوم آیت‌الله العظمی حاج سید محمدتقی خوانساری اعلی‌الله مقامه برای ما نقل کردند که سفری را به مکه مکرمه و مدینه منوره داشتند و در آنجا با شیخ حسن بنّا از علمای بزرگ اهل سنت و از رهبران اخوان‌المسلمین مباحثه و مناظره داشتند و پس از چند روز که با ایشان در باب امامت و خلافت امیرالمومنین و غاصبین حق آن حضرت گفت‌وگو کردند، شیخ حسن بنا، نظر و عقیده ما را مورد توجه قرار داد و آن را در سرزمین حجاز به گوش مسلمانان رساند که عقیده‌ شیعیان درباره‌ شیخین همان عقیده‌ حضرت زهرا سلام‌الله علیها است و چون ما نمی‌توانیم به حضرت زهرا اعتراض کنیم از این نظر عقاید شیعیان هم برای ما محترم است.
این مرجع تقلید در پایان از همه طلاب و فضلا دعوت کرد در این ایام شهادت و سوگواری، در مجالس عزاداری که همه تعظیم شعائر و احیای امر اهل بیت علیهم السلام است، شرکت کرده و از دوستداران آن حضرت درخواست کرد تا مراسم عزاداری آن حضرت را با شکوه هرچه بیشتر برگزار کنند که همه‌ این کارها ان‌شاءالله موجب رضایت قلب مقدس امام زمان ارواح العالمین له الفداء قرار بگیرد.


کنایه   
  
پیامهای عمومی ارسال شده
+ سلام خوب هستید میتوانید با راه زیر وبلاگ خود را در وبلاگ ما ثبت کنید. 1-نویسنده وبلاگ ما شوید و 15 مطلب ارسال کنید. اگه فکر میکنید نمی صرفه یه نگاه به آمار وبلاگ کنید خودتون متوجه میشید. باتشکر پاتوق هواداران مهرداد صدیقیان http://www.mehrdad-sedighian.blogfa.com
+ سلام خوب هستید میتوانید با راه زیر وبلاگ خود را در وبلاگ ما ثبت کنید. 1-نویسنده وبلاگ ما شوید و 15 مطلب ارسال کنید. اگه فکر میکنید نمی صرفه یه نگاه به آمار وبلاگ کنید خودتون متوجه میشید. باتشکر پاتوق هواداران مهرداد صدیقیان http://www.mehrdad-sedighian.blogfa.com
+ سلام خوب هستید میتوانید با راه زیر وبلاگ خود را در وبلاگ ما ثبت کنید. 1-نویسنده وبلاگ ما شوید و 15 مطلب ارسال کنید. اگه فکر میکنید نمی صرفه یه نگاه به آمار وبلاگ کنید خودتون متوجه میشید. باتشکر پاتوق هواداران مهرداد صدیقیان http://www.mehrdad-sedighian.blogfa.com:)
+ سلام خوب هستید میتوانید با راه زیر وبلاگ خود را در وبلاگ ما ثبت کنید. 1-نویسنده وبلاگ ما شوید و 15 مطلب ارسال کنید. اگه فکر میکنید نمی صرفه یه نگاه به آمار وبلاگ کنید خودتون متوجه میشید. باتشکر پاتوق هواداران مهرداد صدیقیان http://www.mehrdad-sedighian.blogfa.com
+ سلام بهترین سایت پاپ آپ
+ سلام
+ http://sarvghamatan.blog.ir/


+ وب سایت شهرسان دشتی
+ پاتوق هواداران مهرداد صدیقیان


+ بازی تراوین http://www.travien.ir آپلود سنتر http://www.niliup.ir فتوشاپ آنلاین http://photoshoponline.ir نیلی ترین رخسار http://www.nilitarin.ir/pa